fredag 29 maj 2015

Vecka 22

Nu sparar vi!
Vad är det vi sparar? Jo arbeten som jag vill spara i min portfolio. Arbeten som jag jobbat och känner mig stolt över.Den här veckan ritade vi även självporträtt och skrev lite om oss själva. Nu sitter det 4 porträtt i deras portfolio från F-klass- år 3. Kul att jämföra tyckte eleverna när de bläddrade i sina pärmar.












Den här veckan har vi även sett filmer och pratat om vattnets kretslopp. Vi har även pratat om vattnets betydelse och att vi ska tänka på att inte förstöra vattnet för våra djur/fiskar så de ej kan leva. Vi kommer under nästa vecka att fortsätta arbeta med detta.

OBS! I dag skickar jag hem en sommarlovslapp från våra rektorer, där finns uppgifter om avslutning, tider och lite om hur skolan ser ut i höst och tid när skolan startar i höst.
Nästa vecka på onsdag 3/6 är det friluftsdag för alla elever på Släbroskolan. Det blir "kartpromenad " i skolskogen och oömma kläder behövs ev. regnkläder. Vi kommer tillbaka till lunch, men en vattenflaska kan behövas. Våra nya klasskamrater från Råbyskolan skall vara med oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar